Gå til hovedinnhold

Solbergs Samlede Tanker

Statsminister Erna Solberg sier at vi må arbeide mer og smartere. I politiske vendinger betyr det at vi må arbeide mer på samme måte men etter rasjonaliseringsmetoder fra femtitallet slik at fortjeneste til eierne blir større. Det hun mente å si var kanskje at vi kunne arbeide mindre og smartere?
For en åndsarbeider som Solberg betyr å arbeide mer og smartere at hun må tenke annerledes. Hun må bytte tenkemetode, det vil si at hun må bytte politisk tenking… Importsamfunnet er ikke bærekraftig over tid.
Deloittepartnerne Andreas Enger og Thomas Talén har fortalt hva som ikke har blitt tenkt høyt i politikken. Grunnen til at Høyre og Frp ikke hjelper norske virksomheter og norsk kapital er at partiene tjener de større kreftene, den utenlandske investeringskapitalen og den mindre norske importørgruppen. NHO og Høyre vil fortsette som før men med større statlige overføringer til private firma. Her fungerer NAV fint for Høyre og Frp. Det er bra for Solberg at politikken stemmer overens med Republikanernes og Donald Trumps pengesyn nå som hun skal møte finansgeniet. Der er harmoni i de samstemte skatter.

Mens Arbeiderpartiet synes opptatt av de politiske prosedyrene for hvordan man kysser hverandre; er der noen som kan hjelpe med næringspolitikken?

Feltet norsk produksjon og kapitaleie ligger vidåpent for Arbeiderpartiet når de nå snart forstår virkeligheten av hardt intellektuelt arbeid. Dette feltet er det eneste som er viktig for landets næringstrivsel, og har vært det i hele oljetiden. Senterpartiet burde ha oppdaget det også.

https://www.nrk.no/ytring/ikke-selg-arvesolvet-vart-1.13856460

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

De Rikes Miljøkrav

Amerikansk bilindustri har måttet innrette seg mange ganger etter oppjusterte miljøkrav, spesielt fra staten California. Da det rant over for en av industrilederne sa en kollega til ham at han ikke måtte se så svart på det. Han måtte se på situasjonen som en opportunity. Med nye miljøkrav fikk de jo solgt enda flere biler! Selv lyddemperen var et miljøkrav!
De som aldri har måttet bidra i arbeidet for en renere trafikk er bank, forsikring og bil-importører. Staten har begått flere feil ved å gi avgiftlette til forskjellige biler, senest den rådyre energislukeren Tesla. Når en først skal hjelpe på en vanskelig situasjon med å gi avgiftslette må en involvere alle ledd i bilbruken vår. Eksemplet er å ta bort avgift på små biler, gi rentefrie lån, gi gratis tredjepartsforsikring, og fri hovedservice. Slik vil alle som tjener på bilsalg yte noe for å hjelpe på trafikksituasjonen. Høyres sosiademokrati er ikke en utopi. Der er bare så mange rike som ikke vil bidra.

Slik går det mot Korrupsjon

Norsk klimaminister Vidar Helgesen besøker Teslafabrikken i USA.Unødige besøk er smøring. Tesla har fått avgiftsfritak for energislukende raske og store biler. Hva mer kan Norge bidra med? Det eneste en kan lære av fritaket er sine egne feil.
Norge lærer ikke av Tesla. Tesla lærer av Norge at de kan få ferdig innebygd importfritak og halvert salgspris ift konkurrentene. Klart de er interessert i oss som kjøper energislukere: Vi er jo på verdenstoppen i forbruk. Høyre sier det selv, per capita.

Cold Fusion

En fusjonering av MDG og Frp går lett uten høy temperatur. Som eksempel på den vellykkede fusjoneringen har vi Tesla's modell S. Bilen er kjøpt av Frp-menn som jubler over avgiftfritaket. De har alltid ønsket seg en bil som gjør 200 km/t og innebærer den amerikanske drømmen. Bilen er stor, tung og brei. Den kommuniserer. MDG ønsker avgiftsfritak for el-biler. Da får de eksosfritt sentrum og alle er fornøyde. MDGs støttespillere liker det økte salget av dyre biler som avgiftsfritaket medfører.
MDG har alt å tjene på neste fusjon. Da kan de ta Frps plass i regjeringen, men da må det høyere temperaturer til.