Gå til hovedinnhold

EtterForsvaret Vårt

Norge holder fast en håpløs forsvarsdebatt ført an av bitre og derfor ukvalifiserte menn. Vi vet at vi tenker best når vi har overskudd. Idiotene vant førsteomgang. Flyene er kjøpt og svenskene er ledd av banen. En taktisk kjempetabbe basert på fordeling av statseiendom på 1800-tallet. Vi skulle ha vært en skandinavisk enhet.
Krigsformen vi er forberedt på har en varighet på to timer, så er det over. Rakettene har landet og all kommunikasjon er revet over. Vi har ikke et forsvar som fungerer lengre enn i to timer på det mest optimistiske. Takke tyskerne, engelskmennene, amerikanerne og russerne for dét. Vi er i andre verdenskrig bildet fremdeles. “Aldri Mer!” er foreldet.
Etter rakettkrigen er alle veier, flyplasser og toglinjer ødelagt. Vi er tilbake til syttenhundretallet som ikke var så ulikt vikingtiden. Norsk forsvar må ta denne modellen på alvor. Vi trenger en marine som overlever førsteslaget. Vi trenger mange båter og trent mannskap. Vi trenger ikke forfengelige vikingskip av romantisk modell, men knarrer med motor og årer. Vi trenger båter som kan seiles og roes. Vi har en del seilbåter med liten lastekapasitet,vi trenger seilbåter med lastekapasitet. Vi trenger dem for ressursbruks skyld og vi trenger dem til beredskap. Vi kan bygge dem selv. Plastbåtene er hjelpeløse i det utslettede nachspielet.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

De Rikes Miljøkrav

Amerikansk bilindustri har måttet innrette seg mange ganger etter oppjusterte miljøkrav, spesielt fra staten California. Da det rant over for en av industrilederne sa en kollega til ham at han ikke måtte se så svart på det. Han måtte se på situasjonen som en opportunity. Med nye miljøkrav fikk de jo solgt enda flere biler! Selv lyddemperen var et miljøkrav!
De som aldri har måttet bidra i arbeidet for en renere trafikk er bank, forsikring og bil-importører. Staten har begått flere feil ved å gi avgiftlette til forskjellige biler, senest den rådyre energislukeren Tesla. Når en først skal hjelpe på en vanskelig situasjon med å gi avgiftslette må en involvere alle ledd i bilbruken vår. Eksemplet er å ta bort avgift på små biler, gi rentefrie lån, gi gratis tredjepartsforsikring, og fri hovedservice. Slik vil alle som tjener på bilsalg yte noe for å hjelpe på trafikksituasjonen. Høyres sosiademokrati er ikke en utopi. Der er bare så mange rike som ikke vil bidra.

Slik går det mot Korrupsjon

Norsk klimaminister Vidar Helgesen besøker Teslafabrikken i USA.Unødige besøk er smøring. Tesla har fått avgiftsfritak for energislukende raske og store biler. Hva mer kan Norge bidra med? Det eneste en kan lære av fritaket er sine egne feil.
Norge lærer ikke av Tesla. Tesla lærer av Norge at de kan få ferdig innebygd importfritak og halvert salgspris ift konkurrentene. Klart de er interessert i oss som kjøper energislukere: Vi er jo på verdenstoppen i forbruk. Høyre sier det selv, per capita.

Cold Fusion

En fusjonering av MDG og Frp går lett uten høy temperatur. Som eksempel på den vellykkede fusjoneringen har vi Tesla's modell S. Bilen er kjøpt av Frp-menn som jubler over avgiftfritaket. De har alltid ønsket seg en bil som gjør 200 km/t og innebærer den amerikanske drømmen. Bilen er stor, tung og brei. Den kommuniserer. MDG ønsker avgiftsfritak for el-biler. Da får de eksosfritt sentrum og alle er fornøyde. MDGs støttespillere liker det økte salget av dyre biler som avgiftsfritaket medfører.
MDG har alt å tjene på neste fusjon. Da kan de ta Frps plass i regjeringen, men da må det høyere temperaturer til.